Studenten Arteveldehogeschool maken onderzetters voor Duvel

kwier kmo management duvel arteveldehogeschool

Drink je met dit mooie weer een Duvel, gebruik dan geen kartonnen bierviltje. Kies liever voor een duurzaam exemplaar, zoals de lederen onderzetters gemaakt door vijf studenten KMO-management van Arteveldehogeschool. “Nooit verwacht dat zo’n groot bedrijf met ons in zee zou gaan”, lachen de pas afgestudeerden.

Bram Ingels, Andrew Debo, Jari Scheirlinckx, Gertjan Van de Keere en Arne Van Hoorebeke richtten hun bedrijfje ‘Kwier’ het voorbije academiejaar op voor het vak ‘Bachelor Business Start Up’. Daarin worden studenten van het derde jaar KMO-management uitgedaagd om op twee weken tijd een idee voor een nieuw product te bedenken. Daarna werken ze een businessplan uit, zoeken ze financiering via crowdfunding en realiseren ze hun project. “Wij wilden graag duurzame onderleggers op de markt brengen, gemaakt met materialen van hier”, vertelt Bram Ingels. “Om het een tikkeltje persoonlijker te maken, kunnen bedrijven onze onderleggers en placemats personaliseren met hun naam of logo.” Dat idee viel in de smaak bij Brouwerij Moortgat, die na spannende onderhandelingen 3.000 Duvel-onderzetters bestelde. Je vindt ze voortaan in de Duvel-webshop.

Meest uitdagende overeenkomst

De opleiding KMO-management beloonde Bram, Andrew, Jari, Gertjan en Arne vlak voor de zomer voor hun doorzettingsvermogen met de award ‘Meest uitdagende overeenkomst’ tijdens de Arteveldehogeschool KMO Awards. “We reiken die prijzen elk jaar uit in samenwerking met Unizo, om onze studenten te motiveren’, legt programme manager KMO-management Veerle De Meyere uit. “Het is mooi om te zien hoe zij groeien doorheen het traject. Door geconfronteerd te worden met uitdagingen die je ook tegenkomt in het échte bedrijfsleven, leren ze vallen en opstaan. Voor veel studenten is het de perfecte opstap naar het ondernemersleven.”